Monday, June 28, 2010

I Think Argentina Will Win 2010's World Cup

Entry tak ada kaitan dengan title.

Alhamdulillah, just finished breakfasting with nasi goreng ayam and telur mata + boba milk tea. Memang sedap la. Betul lah nikmat buka puasa ni is the best nikmat masa kat dunia :) I hope I can go full swing puasa this week, until friday that is.. weekend nak balik KL so mungkin nak makan sedap2 sikit hehe.

I just realised that I haven't paid my income tax for this year. Hmm... hopefully esok sempatlah.

When I'm frustrated with my job and rasa nak resign, I had never (so far) think of doing any other makan gaji job, because I think it will be the same (almost) anywhere. I would then start dreaming and make some 'resignation plan' (I cannot call it retirement plan sebab tak retire) as such:

1. Jadi chef and buka restaurant

2. Buka restaurant tapi tak jadi chef, orang lain masak

3. Ajar tuition (ok, ni kalau I'm married and my husband has a stable job baru boleh, otherwise the income would not be sufficient)

4. Tulis buku - need to brush up my writing skills and technique first so that orang baca tak bosan.

5. Jadi alih suara untuk cartoon. I think I can do doraemon, spongebob etc. tapi Upin dan Ipin tak boleh kot sebab tak cukup comel. (This is the only another makan gaji job in my plan)

6. Buka kilang for frozen food. Ni macam ok kan tapi kena kumpul modal first.

I think Melissa Maureen looks a bit like my friend's girlfriend.. eh, tunang. Comel and cantik :) Tiba2 je out of topic ni sebab tengah tengok cerita orang minyak yang dia berlakon ni... hehe.

No comments:

Post a Comment